ODGRYWANIE ŻYCIOWYCH RÓL

Posted: 29 grudnia 2014 in Motywacja

Kim chcesz być gdy dorośniesz?

2014-12-29_223042

Dziś wniknijmy głęboko w aspekt odgrywania ról i przekształćmy nasze życie w gigantyczną grę RPG. Dlaczego? Bo to cholernie zabawne i całkiem praktyczne. Jeśli grałeś w World of Warcraft, Everquest, Final Fantasy, lub praktycznie w każdą inną grę fantasy – RPG, dzięki termu wpisowi będziesz się czuć jak w domu.

Jeśli w dalszym ciągu nie masz pojęcia, o czym mam zamiar mówić, uzbrój się w cierpliwość i czytaj dalej.

A więc zaczynamy!

TWOJA „RASA” ODZNACZA SIĘ SPECYFICZNYMI CECHAMI

Zanim wybierzesz swoją osobowość, porozmawiajmy o twojej „rasie”. W każdej grze RPG możesz wybrać  swoją osobowość, stajesz się hobbitem, elfem, ogrem, wilkołakiem, trollem, człowiekiem, leśnym elfem, itd. W chwili początku gry dostajesz pewne umiejętności, które są typowe dla danej rasy, wraz z postępem w grze możesz zdobywać nowe umiejętności, doskonalić te, które już posiadasz, po prostu zmieniasz się wraz z przechodzeniem kolejnych misji.  Spójrz w lustro WŁAŚNIE TERAZ. To jest Twoja rasa. 150 kg nadwagi, 25 kg niedowagi, średni, wysoki, niski, abs w ilości 6 sztuk, itd. Są to Twoje atrybuty, nie można ich od razu zmienić, to jest twój punkt wyjścia. I tylko od Ciebie zależy w jakim kierunku pójdziesz. W zależności od „rasy”, niektóre role będzie Ci łatwiej lub trudniej odgrywać.

Oto przykład: Jeśli jesteś wilkołakiem (bardzo wysoki i dość masywny), to będziesz potrzebował większego nakładu pracy, aby stać się naprawdę dobrym Assassinem – Zabójcą (Parkour traceur), ale jeśli jesteś w stanie swój cel umieścić w dalszej perspektywie czasowej, to wszystko jest możliwe. Może jesteś elfem (bardzo szczupły) i chcesz stać się bardzo silnym Wojownikiem. Żeby to osiągnąć będziesz musiał spędzić wiele miesięcy jedząc ogromne ilości kalorii i podnosić ciężary, ale jest mówiłem wszystko jest możliwe.

Ma to sens?  Dobrze!  Opiszę teraz możliwe.

WOJOWNIK

Ta postać odznacza się ponadprzeciętną silą i masywną budową ciała.

Jeśli kiedykolwiek widziałeś średniowieczną bitwę (mam przed oczami sceny walk z serialu Vikingowie), to zauważyłeś, że wojownicy stają zawsze w pierwszej linii, oni biorą na siebie siłę uderzeniową podczas ataku wroga. Wojownik  silny jak wół, nieustannie próbuje wycisnąć z siebie jeszcze więcej by być jeszcze lepszym. Co zaprząta jego głowę? – jedzenie i podnoszenie ciężarów. Nie chcesz go spotkać na polu walki, bo zostaniesz zniszczony.

Podstawowe atrybuty: Siła, moc

Szkolenie: Trening siłowy ze sprzętem.

Przykład z życia: Każdy koleś biorący udział w zawodach Strong Man.

ZWIADOWCA

Zwiadowca może pokonywać wielkie odległości w krótkim czasie.

Odznacza się wytrzymałością i skutecznością, a nie siłą i mocą. Jego dieta składa się w przewarzającej mierze z węglowodanów (zdrowych węglowodanów – kasza, ryż, suszone owoce, produkty roślinne!) Taka dieta daje mu wystarczająco dużo paliwa, aby przetrwać  wyczerpujące wędrówki biegowe, jego mięśnie są stworzone by sprawnie działać przez godziny, a nie minuty lub sekundy (jak to się ma w przypadku Wojownika).

Podstawowe cechy: wytrzymałość, wytrwałość.

Trening: Mnóstwo biegów długodystansowych, długich przejażdżek rowerowych, duże ilości  ćwiczeń wytrzymałościowych i trening siłowy każdego rodzaju.

Przykład z życia: Maratończycy, sportowcy uprawiający Ironman.

RANGER

Ranger jest hybrydą Wojownika i Zwiadowcy, odznacza się siłą I wytrzymałością.

Ranger to typowa hybryda, jest dobrze przygotowany do każdej sytuacji. Jego trening siłowy obraca się wokół zmienności powtórzeń, setów i przestoi, nieustannie zmusza to ciało do dostosowania się do nowych sytuacji. Zazwyczaj Ranger stosuje dietę Paleo, odżywia się rzeczami, które znajduje w naturze. Dzięki takiemu połączeniu treningu i diety, Ranger odznacza się bardzo niskim procentem tkanki tłuszczowej.

Podstawowe atrybuty: Siła funkcjonalna, zdolność do adaptacji.

Trening: Dużo treningu siłowego, ale z minimalnym odpoczynkiem (coś w rodzaju CrossFitu i treningu 300).

Przykład z życia: Gerard Butler z 300.

ASSASSIN-ZABÓJCA

Dla zabójców, świat to jeden gigantyczny plac zabaw.

Na każdy budynek można się wspiąć, każdą przeszkodę można pokonać. Zabójcy spędzają większość czasu na funkcjonalnym treningu z masą własnego ciała, ich ciało to zwykle jedyna rzecz, którą  trzeba podnieść.

Nieustraszony, dobrze zorganizowany i wydajny. Zabójca ma niski procent tkanki tłuszczowej, ponieważ każdy dodatkowy ciężar może utrudniać wykonanie misji. Odznacza się niezłą wytrzymałością, przez co porusza się w środowisku wypełnionym przeszkodami z niesamowitą sprawnością.

Podstawowe atrybuty: Zręczność, wytrzymałość

Trening: parkour, free running, wspinaczka.

Przykład z życia: Parkour traceurs, free runnerzy, większość sportowców biorąca udział w Ninja Warrior.

MNICH

Nie chcesz nim być, kiedy masz zły dzień …

Mnich może skopać ci tyłek, a zrobi to w taki sposób, że nawet nie zorientujesz się jak to się stało. Jest niezwykle zwinny, szybki jak błyskawica, i naładowany mocą, Mnich specjalizuje się w sztukach walki.

Większość czasu spędza w dojo i na ringu, Aby osiągnąć silniejsze ciosy i kopnięcia, wykorzystuje trening siłowy. Mnich ma tylko tyle masy i mięśni, aby zapewnić sobie maksymalną wydajność przy każdym ataku. Mięśnie są kompaktowe i wydajne, siła pochodzi z wnętrza, a prędkość jest przez niego bardziej ceniona od wielkości.

Podstawowe Atrybuty: Zręczność, moc

Trening: MMA, Capoeria, boks tajski, Tai Kwon

Przykład z życia: Georges St. Pierre (MMA).

DRUID

Druid tworzy jedno z naturą.

Spożywa tylko produkty podchodzenia roślinnego, jest to dieta minimalistyczna bogata w warzywa, owoce i orzechy, a żywność przetworzona jest wrogiem. Specjalizuje się w byciu jednością  z samym sobą, znajduje równowagę we wszystkim. Ten cichy człowiek spędza większość swojego czasu na treningu jogi, medytacji i tai chi. Trening siłowy jest wykonywany tylko wtedy, gdy jest konieczny, ponieważ druid nie jest zainteresowany masywnymi mięśniami i eksplozywną siłą.

Podstawowe cechy: elastyczność, zwinność,

Szkolenie: medytacja, joga, tai chi

Przykład z życia: jogini, instruktorzy tai chi

MOJA OSOBOWOŚĆ

Urodziłem się jako…. no właśnie sam nie wiem jak mógłbym się określić z moim wzrostem 5` 5„ daleko mi do elfa, bliżej do hobbita, ale z drugiej strony nie jestem ani trochę tłuściutki, sama skóra, mięśnie i kości …. Chcę być hybrydą Assessina i Rangera z dietą Druida.

Generalnie jestem spokojnym facetem, ale kiedy wchodzę w tryb treningowy świruje. Zaczynam z pianą na ustach, chodzę z szalonym spojrzeniem i oczekuję od siebie więcej niż jest to możliwe.

Skupiam się na przysiadach, pompkach, staniu na rękach, podciągnięciach – do których dodaję obciążenie, dipach, chin upach i ćwiczeniach statycznych. Zmieniam zakresy wykonywanych powtórzeń ich ilości i przerwy między zestawami, tak buduję siłę i zdolności adaptacyjne mojego organizmu. Do treningu dodaję ćwiczenia plyometryczne i gimnastyczne, przeskoki, pady, szybkie podbiegi.

Pewnie, o wiele szybszą drogą byłaby dla mnie rola Druida, ten charakter…. ale uwielbiam być coraz silniejszy, szybszy i zwinniejszy, więc wybrałem inny kierunek.

Dlaczego?

Ponieważ mogę, i to czyni mnie szczęśliwym.

A JAK Z TOBĄ?

Zostaw komentarz, napisz z jakiej rasy się wywodzisz i jaką rolę chciałbyś odgrywać.

Wybrałem sześć klas osobowości aby nie komplikować sprawy, ale daj mi znać, jeśli jakąkolwiek rolę pominąłem, a która powinna się znaleźć w opisie powyżej. Zachęcam by poczuć się swobodnie i dowolnie łączyć klasy. Nie ma żadnych ograniczeń!

„Jaka jest Twoja rasa i jaką drogę wybierasz !?”

 

 

Advertisements

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s