Przestań powtarzać

Posted: 1 lutego 2015 in Motywacja

Develop an allergy to sameness. Repetition without growth is merely progress. Machines make progress. Humans grow

-Raam Dev

Ostatnio natkałem się na stronę interesującego człowieka, który pisze o sobie, że jest myślicielem, pisarzem, inżynierem i nomadem. https://raam.org/ To właśnie on napisał wyżej przytoczony cytat. Jest tam jedno słowo „repetition”, na które zwróciłem szczególną uwagę. Zacząłem  dużo myśleć  o powtórzeniach wykonanych w moim życiu. Zestawy. Schematy. Programy. Periodyzacja.

Mam obsesję na punkcie powtórzeń. Zwłaszcza od czasu gdy zacząłem prowadzić dziennik treningowy i zapisuję rodzaje ćwiczeń i ilość powtórzeń.

I właśnie ten cytat odbezpieczył bezpiecznik. Zawsze widziałem powtórzenia, jako. , , erhm. , , powtórzenia. Podobnie jak osoby pracujące na linii montażowej w fabryce. To samo w kółko i na okrągło.

Każdy trening składa się z powtórzeń. Nudnych. Tych samych.

Ale co się stanie jeśli, nasze niezmienne powtórzenia zamienimy na  „wzrosty?”

Trzy zestawy osiem wzrostów.

Co oznacza, że każde „powtarzanie” daje jakieś doświadczenie, którego nigdy nie zaznałeś wcześniej. Każde nowe powtórzenie jest kontynuacją tego ostatniego, jest na nim nadbudowywane. Przy tej definicji, nasze powtórzenie nigdy nie będzie zwykłym i tym samym.

A więc od teraz postrzegam każde „repetition” jako wzrost. Fizyczny wzrost. Wzrost psychiczny.

Pomyśl o każdym powtórzeniu jako o doświadczeniu. A nie jako liczbie.

Przytoczę teraz doświadczenie przeprowadzone przez Ali Crum z Uniwersytetu Yale i Ellen Langer podczas, którego został zbadany sposób w jaki można programować umysł. Współpracując z obsługą sprzątającą w siedmiu różnych hotelach, badacze poinformowali połowę uczestników biorących udział w tym eksperymencie, o tym jak dużą aktywnością fizyczną wykazują się podczas każdego dnia swojej pracy, jak wiele kalorii spalają, jak bardzo odkurzanie jest podobne do ćwiczeń podczas treningu, itp. Druga połowa nie dostała zbyt wielu szczegółowych informacji na temat tych korelacji. Kilka tygodni później grupa, która została „zaprogramowana” aby myśleć o swojej pracy jak o treningu straciła na wadze, ich poziom cholesterolu spadł.

To jest niesamowite, ci ludzie nie wykazywali się większa aktywnością fizyczną niż grupa kontrolna.

Maszyny powtarzają.

Ludzie rosną.

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s